keskiviikko 24. elokuuta 2011

Konetta odottamassa

Turvatarkastus, lähtöaula. Oli helpottavaa kun virkailija totesi minun olevan menossa Ljubljanaan. Se tarkoitti sitä, että olen oikeana päivänä liikkeellä ja että kaikki on kunnossa.
Pakkaukseni ovat käsittämättömän kevyet. Olisin hyvin voinut ottaa pienen makuupussinkin, mutta voin ostaa sen periltä, jos sille näyttää olevan tarvetta.
Olen joutunut hieman rereivaamaan ajatuksiani matkan suhteen. Kun suunnittelin matkareittiä katselin kartasta Romanian ja Kroatian vuoristoisen näköisiä rajaseutuja ja yritin painaa mieleeni maiden valuuttoja. Selvitin tarvitsenko viisumia. Mieleeni muotoutuo että olen menossa jonnekin, jossa edelleen voi nähdä kadulla aaseja, hotelleissa ei ole langatonta verkkoa ja vaara joutua villapaitaisten mustissa nahkasaappaissa olevien rosvojen ryöstämäksi on olemassa.
Eilen tajusinkin, että olen menossa maahan jossa on euro käytössä ja hintataso on Suomea vastaava. Jäänkö sitten Ljubljanaan vai lähdenkö jonnekin kohti Kroatiaa on päättämättä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti